mandag den 16. februar 2015

Wet n Wild Cover All Foundation


Wet n Wild's Cover All foundation er en jeg ofte har rost op til skyerne i mine videoer. Nu anmelder jeg den endelig på min blog, så jeg kan henvise hertil, i stedet for at bruge evigheder på at snakke om den på min kanal, hver gang jeg bruger den.
Jeg bruger den her i en Klar Med Mig video.

Den kan købes til 59 kroner på makeup-online
Den fås i flere end de fire farver de fører derinde, men de lader til kun at have et lille udvalg. Og så kommer den i en blød klemme-tube med skruelåg.
Jeg bruger selv farven Fair, den aller lyseste i linjen. 


Den sælger sig selv om som en cream foundation, og det vil jeg sige den lever op til. Den er cremet, ikke flydende, dejlig fast i konsistens, men alligevel let at arbejde med og tone ind i huden. Den føles næsten som en hybrid imellem en gel og en cream foundation. Der kræves ikke særlig meget for at få en medium til høj dække evne, og den kan sågar bygges op til en fuldt dækkende foundation med et ekstra tynd lag. 

Holdbarheden har jeg ikke noget at sætte en finger på. Den sælger ikke sig selv som værende en langtidsholdbar foundation, men på trods af det holder den på mig fint i mindst seks timer på en almindelig dag, endnu længere tid med en primer. 
Den holder mig ikke mere mat end de fleste andre foundations jeg har, og jeg skal sætte den med en pudder, for at være sikker på mine olier bliver holdt hen i så lang tid som muligt, da det her ikke er en matterende foundation.

Jeg har selv en neutral til varm undertone i huden, og den her foundation hælder meget til den lyserøde side. Det kræver lidt bronzer at udligne grise-farven, men det kan jeg se ud over. Med de andre farver i linjen ved jeg ikke hvordan de hælder i undertonen.

Den har på mig en, hvad jeg vil beskrive som, demi-mat finish. Den er ikke helt mat, men den har stadig en lille bitte smule glød til sig, som nok skyldes noget olie eller lignende i produktet. Dertil kan den have et ret så tungt finish, altså se makeuppet ud, hvis den ikke tones ordentligt ind i huden eller man kommer for meget på. Balancen er meget fin med den her, og derfor vil jeg anbefale Jer at bygge den langsomt op, så vi undgår The Cakeface, 

Jeg selv har sart og fedtet hud, der nemt tilstoppes. Og den her har hverken forsaget ekstra produktion af fedt i T-zonen, irriteret min hud eller tilstoppet mine porer. Kæmpe plus! 
MEN jeg har en endnu mere sensitiv hals, og trækker jeg den derned, ja så får jeg store røde plamager der svier og klør. Stort set alle mine foundations gør det, men ville lige nævne det alligevel. 

I kan lige se to billeder fra den video jeg nævnte i starten. Det er screenshots fra videoen, for Jer som ikke gad se den. Jeg håber i bærer over med, at jeg ikke har billeder af mig før/efter med den på specifikt til den her anmeldelse. Jeg opdaterer når jeg får det gjort!

Konklusion:
4,5/5 stjerner. Den sidste halve stjerne der mangler for en perfekt foundation er undertonen og indpakningen. Den lever op til sine krav om at være et fuldt dækkende foundation, den har ingen umiddelbare skavanker til sig og sidder så flot på huden. Taget prisen i betragtning har vi en vinder!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar