fredag den 19. december 2014

Mine Mac quads del 1

Som så mange andre YouTube're har jeg også en lille samling Mac øjenskygger. Jeg bruger dem ofte i mine tutorials, og især de matte af dem, så jeg tænkte jeg ville give Jer en rundtur i mine små quads, så I får et indblik i dem.

Efter min egen erfaring, er der stor variation i både pigmentering og hvor nemt de hver især blender ud og går på. De swatcher heller ikke ens med fingrene og med pensler er påførslen heller ikke den samme fra øjenskygge til øjenskygge. Jeg tager Jer igennem de fire matte øjenskygger fra Mac som jeg har, og som også er i samme palette:

Charcoal Brown:
På Mac's hjemmeside står den den har lyserøde undertoner, men jeg synes mere den ser gul ud... Anyhows er det en øjenskgge jeg elsker, både i globelinjen, i mine øjenbryn og også som let contour. Den swatcher jævnt, blender fint og holder kanon godt på mig. Den går dog bedst på, hvis man har påført en lys øjenskygge inden, så den har noget at blende med, ellers er den lidt svær at tone ud. Men det gælder for de fleste øjenskygger alligevel, så det går nu nok.
Konsistensen er tør, "chalky" som de siger på engelsk. Men det forhindrer den ikke i at være en øjeskygge jeg holder af, og nok netop fordi den er presset så hårdt og er lidt tør, er den god at blende ud i globelinjen.

 Shadowy Lady:
Den her er lilla. En rigtig flot dyb blomme-farvet lilla endda. Den swatcher elendigt med fingrene, som I kan se, utroligt patchy. Men med en pensel går den på utroligt flot. Den blender fint ud, og som med den ovenstående, virker det bedst oven på en øjenskygge der allerede er lagt.
Når man rører ved den med fingrene føles den overraskende blød sammenlignet med Charcoal Brown, hvilket er lidt spøjst.
Den er kølig på min hud, og det giver et intenst indsunken look, hvis jeg ikke er forsigtig.





Carbon:
Den største skuffelse af dem alle. Overhovedet ikke sort, nok nærmere grå, svær at samle op på både finger og pensel, svær at bygge op, patchy påførsel og elendig at blende. Jeg bruger den kun til en blød eyeliner med en skrå børste, hvis jeg da endelig gider at bøvle med at bruge den. Kan finde andre sorte øjenskygger jeg hellere vil bruge! Så den her anbefaler jeg at I springer elegant henover.


Embark:
Det her er en intens rødbrun farve. I konsistensen er den ligesom Shadowy Lady, så den er super skøn at arbejde med. Det er en mere varm og rød farve en Shadowy Lady, så den er dejlig at bruge til at gøre globelinjen dyb og intens med, uden at man får en kold skygge.
Den swatcher flot med fingrene, går smukt på med pensel, bygges nemt op, tones nemt ud og holder godt på mig. Super skøn farve som jeg er rigtig glad for jeg har.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar