onsdag den 17. december 2014

e.l.f. Eyelid Primer - Champagne, Pearl & Sheer

e.l.f. er et mærke langt de fleste af os kender, og hvis du ikke gør, så har du boet under en sten. Det kan købes i et par butikker i Danmark, både Bilka, Føtex og Sparkz. Priserne varierer fra 19 til 40 kroner. Pointen med primere er at lægge en base for din øjenskygge, så den holder hele dagen. Hovedingrediensen er som oftest silikone, og det får også øjenskyggerne til at blende bedre ud og se mere intense ud.

I dette oplæg går jeg igennem deres øjenlågs primer i tre ud af fire farver: Pearl, Champagne og Sheer. Sheer er den mest kendte og er elsket af mange YouTube're fordi den både virker og er billig.
Primere er generelt drøje i brug, og det samme gælder for disse. Jeg er gået igennem adskillige af dem i farven Sheer og har for nyligt fået brugt de andre to en del mere, så jeg har dannet mig en holdning om dem, som er solid og holdbar.

Øverst er Champagne, en fløjlsblød metallisk beige med taupe/musegrå undertoner og sølv glitter i. Glimmerstykkerne er ikke fremtrædende og de er ikke gritty, så ingen problemer med påførsel. Den holder smadder fint på øjenskygger jeg normalt bøvler med (f.eks. L'Oréals L'Ombre øjenskygger).

Pearl er en hvid og knapt så intenst pigmenteret primer som Champagne. Den har et let hvidt metallisk skær og langt flere fremtrædende glitter partikler end Champagne. Giver kun et skær af hvidt perlemor på øjenlågene og efterlader en masse glimmer. Basen af silikone er stadig lagt og den holder ganske glimrende på øjenskygger.

Sheer er som navnet antyder en gennemsigtig primer. Den efterlader ingen farve, ingen effekter eller shimmer. Det er plain old silicone. Og den gør sit job fantastisk.

Fælles for dem alle sammen er, at de gør det nemmere at blende din øjenskygge ud, de holder godt på øjenskyggerne i løbet af dagen og gør farverne mere intense. Alt i alt fantastiske produkter som virker for mig og jeg vil varmt anbefale dem til andre!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar